onsdag 21. mars 2012

Idag den 21. mars 2012 så jeg at avosett var observert ved Håtangen av flere fugletittere og fotografer. Så jeg dro ut, valgte å gå ned til tangen, var der i 4 tiden.
Snakket med flere fugletittere, nei de hadde ikke sett den. Vel, en røyk i solveggen og med et våkent blikk, koste jeg meg virkelig.
Så la jeg meg til nede i steinene helt nede ved elveosen, tok noen bilder, så etter avosetten, ingenting å se.


Plutselig oppdaget jeg noe hvitt og sort på motsatt side (selvfølgelig). Jo der var den. Jeg knipset ivei og tenkte, nå har jeg den ihvertfall på brikka. Bildene ble ikke bra som dere skjønner. Avstanden var altfor stor. Nå er det meldt finvær, så spør jeg dere, hvilken side skal jeg velge i morgen, hehe.
Begge?
OK:)

4 kommentarer:

  1. Hei Arild!
    Jeg var der i dag også, men den holder seg for det meste på sanden nedenfor Hå gml. prestegård.Jeg satt der i flere timer og den kom stadig tilbake her slik som første dagen jeg fant den. Så jeg anbefaler deg å gå på prestesiden.

    Ottar

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha Ottar. Glemte camo idag, så det får jeg ta med i morgen, så får jeg kanskje et brukanes bilde. Flott fugl.

    arild

    SvarSlett
  3. Du får velge den rette siden..:)
    Lykke til i jakten..

    SvarSlett
  4. Artig med Avosetten, camo er tingen Arild..
    Sikker på at du kommer til og få den etter hvert, lykke til..

    Ole Arne

    SvarSlett